Jak przyszykować się do wypadu na stok?

Satysfakcja z praktykowania sportów zimowych to możność ich uprawiania w sposób bezpieczny. Nasza wydolność fizyczna ma kluczowy wpływ na poziom bezpieczeństwa. Jednostka niedostatecznie przyszykowana do sezonu narciarskiego, tak starsza jak także młodsza wiekiem, stwarza zagrożenie nie wyłącznie dla własnego zdrowia, ale również pośrednio dla pozostałych narciarzy.

wyjazd na deskę i na narty do Włoch

Autor: http://sxc.hu
Źródło: http://sxc.hu
Generalnie osoby, które prowadzą siedzący tryb życia, powinny bezwzględnie podwyższyć poziom aktywności cielesnej już w czasie jesiennym. Jeżeli było to niemożliwym, co najmniej na około 7-10 dni przed planowanym wyjazdem można zrobić serię intensywnych treningów cielesnych takich jak np. bieg „z góry” najlepiej ze stromego stoku, zbieganie po schodach, podskoki do głębokiego przysiadu, przeskoki jednonóż przez przeszkodę (przykładowo ławeczkę).

W czasie jazdy na nartach, dla bezpieczeństwa, powinniśmy pamiętać o racjonalnym doborze długości jazdy a także przerw na odpoczynek. Jeżeli są to zorganizowane wyjazdy na narty nie powinno być z tym kłopotu – www.slowmania.pl/artykuly/zorganizowane-wyjazdy. Trzeba wiedzieć, iż procesy regeneracji najintensywniej przebiegają na początku wypoczynku, toteż lepiej jest zatrzymywać się częściej na krótki czas, aniżeli rzadziej na dłuższą chwilę. Bardzo istotnym kłopotem, towarzyszącym każdej aktywności fizycznej jest odwodnienie, mające niezmiernie ogromny wpływ na poziom wydolności fizycznej. Strata masy ciała o jedynie 2% z powodu odwodnienia, powoduje obniżenie zdolności wysiłkowych o ok. 20%. By zapobiec negatywnym skutkom odwodnienia musimy spożywać płyny częstokroć, nim pojawi się uczucie pragnienia. W warunkach ujemnej temperatury bardzo dobrym napitkiem będzie gorąca herbatka z sokiem malinowym. Obojętnie czy są to narty we Włoszech – wyjazdy na narty do Austrii czy też w naszym kraju – ważny będzie odpowiedni wybór sprzętu.