O czym należy pamiętać, jeśli chcielibyśmy uzyskać ładnie ukształtowaną sylwetkę? Jakich błędów wystrzegać się gdy chodzi o sposób odżywiania

Osoby, które chciałyby ukształtować ładnie swoje ciało mają świadomość jak dużo trudu, pracy i wyrzeczeń to wymaga. Ważne są nie jedynie systematyczne treningu, ale również odpowiednio skomponowana dieta, która pomaga uzyskać dobre rezultaty. O czym należy wiedzieć?

Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju cel sobie obierzemy. Inaczej należy bowiem postępować jeśli chcielibyśmy zrzucić zbędne kilogramy, a w inny sposób jeśli chcielibyśmy ukształtować trochę naszą za chudą sylwetkę – kliknij aby zobaczyć źródło. Niektóre osoby rozpoczynają taką przygodę z uprawianiem kulturystyki przez nadwagę, inni natomiast ponieważ są za szczupli i chcą zbudować większą masę mięśni. W takich dwóch przypadkach postępuje się inaczej. Z tej przyczyny dobrze jest pamiętać, że zarówno dieta jak również treningi powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb. Niektórzy wolą korzystać z porady specjalistów i zapisują się do trenera personalnego, inni natomiast próbują sami osiągnąć zamierzony cel.
Energia

Autor: ㄚ亮
Źródło: http://www.flickr.com
Gdy zabieramy się za to samodzielnie, to musimy zapoznać się z informacjami w internecie. Znajdziemy dobre ćwiczenia na klatkę piersiową tak dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Wiedzmy, by szczególnie na początku mierzyć siły na zamiary. Nie warto przesadzać ze stopniem trudności ćwiczeń, gdyż możemy niechcący zaszkodzić sobie, lecz także szybko się poddać. Dlatego ćwiczmy z głową, gdyż słomiany zapał na pewno zaprowadzi nas donikąd.
Należy wiedzieć, że nie sposób schudnąć tylko w jednym miejscu na ciele. Tkanka tłuszczowa gromadzi się na całym ciele, z tego względu ćwiczenia powinny zaangażować całe ciało, a nie jedynie partie, jakie nam się najbardziej nie podobają. Trening musi obejmować wszystkie mięśnie, dlatego nie można a przykład poświęcać największą ilość czasu na trening nóg, omijając inne części ciała. Proporcjonalną budowę będziemy mieć poprzez ćwiczenia robione systematycznie i rozłożone odpowiednio na wszystkie partie mięśni.

Sporo ludzi robi błędy, jeśli chodzi o dietę. Niektórym brak dokładności, gdy chodzi o spożywanie odpowiednich ilości konkretnych rodzajów pokarmów. Faktycznie, należy zwracać uwagę na liczenie kalorii, jednak należy rozkładać takie kalorie odpowiednio na węglowodany, białka i tłuszcze. Złe proporcje składników z poszczególnych grup sprawią, iż nie doczekamy się dobrych efektów.

Budujmase

Autor: http://www.budujmase.pl/
Źródło: http://www.budujmase.pl/

Tak samo wygląda to z nieregularnymi posiłkami, Należy wiedzieć, że bez względu na to czy rzeźbimy masę mięśniową czy może mamy zamiar chudnąć, trzeba jeść 5 porcji jedzenia dziennie o tych samych porach. W taki sposób tkanka tłuszczowa nie będzie się odkładała, a nasz organizm przyswoi sobie większe ilości potrzebnych składników z pożywienia.